Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Kiiwii - 7 mars 2008 13:24

Här har vi två filmer från Yotube på oss första- och andraårsledare när de framför vårt fredagskul.
  
  Den första är på när Teo och Johan drar varsitt (torrt) skämt. Det startar före själva filmen, men det börjar så här:
  "Det var två verktyg..."
 
  Den andra filmen är från deras numera välkända uppträdande till sången Cowboy und Indianer av Olaf Henning.


Söndag
  Avresedag. Klockan åtta åkte bussen iväg, jag satt med sara, felicia och greta. Najs resa, sov en hel del, kollade på film, åt på McDonalda(jävla kö, alltså), käkade godis. Allt det där man gör på en bussresa...
  Ungefär vid 18:00, tror jag det var, kom vi fram till Ottsjö värdshus.
  Byn är väldigt liten, består i stort sett av en ICA-butik, några hus och värdshuset. Den ligger vid en sjö som är inramad av ett antal mäktiga fjälltoppar. Väldigt vackert landskap uppe i fjällen...
  Jag blev inkvarterad med folk jag inte ens känner, men  efter att ha pratat med boman så fick jag byta te saras hus, där även julia, emma, klara och andréa bodde. Middag nån timma efter ankomsten. Sedan andakt och sängdags. 
 
  Måndag

Vi gick upp tidigt, käkade frukost och sedan bar det av mot Trillevallen. Vi hyrde grejer och köpte liftkort, men tyvärr var vädret så illa att vi åkte hem till värdshuset igen...
  Hemma i Ottsjö jobbade vi klart med våra redovisnignar vi ska framföra på konfirmationsdagen. Det var det vi gjorde före middag, typ. Vi hade lite rast också. Rast var något vi hade mycket av under veckan. Middag klockan fem.Efter midagen redovisade vi våra texter för mats och boman. 
 After that hade ledarna anordnat tävlingar för konfirmanderna, tvåorna och treorna. Det var rätt kul. Typ. Efter det var det tipsrunda. Det var fett kallt. Brr...
  Grupp sju vann både utmaningarna och tipsrundan.
  Sedan andakt och säng. 
 
  Tisdag
  Vi fick faktiskt sovmorgon på tisdagen. Frukosten serverades halv nio. Kvart över nio satt vi i bussarna mot Trillevallen. Ovh den här gången fick vi faktiskt åka.
  Det hade snöat så pisterna och framförallt offpisterna var fyllda med snö. Skitnajs terrängåkning. Vi hittade massor av roliga dropp och hopp ute i skogen.
  Vi åt lunch i en liten värmestuga i utkanten av liftsystemet och åkte sedan vidare.
  Jag har ju inte det bästa minnet så jag vet inte exakt vilka jag åkte med den här dagen... Men jag tror att det var mest emma, klara och sara. Jag vet i alla fall att sara var den jag åkte mest med under veckan, typ hela tiden faktiskt. Sedan var det alltid random personer som hängde på oss (:P)
  Jag gjorde också en rolig vurpa på väg till lunchen. 
Innan middagen duchade jag och pratade med anton i telefon, det var skojj. Efter middagen hade vi lektioner då ledarna hade rast (orättvist!). Till sist var det andakt och säng.
  Fast vi sov inte så mycket den här natten heller... 

  Onsdag
  Ännu bättre offpiståkning än tisdagen. Vi åkte lite mer på andra sidan pistsystemet. Vi åkte nästan bara terräng på onsdagen faktiskt. klara ramlade och gjorde illa ryggen så hon va tvungen att åka te sjukhuset. alla var jätte ledsna. Efter ett tag åkte vi vidare igen.

Men de skulle vi inte ha gjort. Efter va 20 min körde felicia på mina skidor så ena skidan lossnade och jaf flöög fram, och landade konstigt nog på mina axlar.  Eftersom min ena skida fortfarande satt kvar ville jag få av den, och lykade konstigt nog vrida mitt men så jag inte kunde röra på de :'( sara hämtade david (gammal ledare) och han hämtade en skoter. jag fick mysket hjälp och åkte efter ca 30 min te sjukhuset jag oxå. Med mej hade jag Michaela (gammal ledare). Efter att en doktor hade kollat och känt på mej på sjukhuset så  sa han bara att jag hade lyckat att sträcka mej på någe vänster. så vi åkte hem och fick skjuss av pelle. Mickan och jag va lite hungriga så fi åkte te åre och köte mat på Max.  
  På kvällen hade vi en "tacobuffé och filmvisning. Jättetrevligt. Och den natten sov vi faktiskt.
 
  Torsdag
  Den dagen åkte intej ag å klara några skidor, vi satt hellre i värmestugan och värmde oss.

 När vi kom hem skulle vi planera vårat "fredags skojj" men bara för att anton ringde blev alla skiiiiiit sura på mej och jag sprang in i sovrummet av illska.

Vis 21.30 va det andakt som vanligt, sen va det sägdags.

  Fredag 
  Åkte inga skidor i dag heller, de gjorde klara. Så jag spenderade min dag med Alexander (emo) adine, rickard och kalle. Det bästa på skiddagen var i alla fall när Fredrik och Henrik ställde upp i slalomtävlingen. De hade på sig kostym, bar på varsin portfölj och pratade i telefon. Det såg skitkul ut. Tyvärr vann de inte, men Pelle Lilja och hans söner knep varsin medalj i respektive klasser.
  Sedan lämnade vi in skidor och sånt och åkte tillbaks till värdshuset. Vårt hus avslutade planeringen av "Fredagskul".
  Klockan åtta  började veckans höjdpunkt. Det gick ut på att varje hus skulle framföra varsin sketch inför de andra. Det var allt från parodier på ledare till parlamentet.
  Höjdpunkterna var Tom och Henrik tror jag. Och ledarkillarna som bodde i hus 10:os  framträdande såklart...
  De började som ettorna och tvåorna gjorde förra året (enligt Rode) . Då hade David och en till dansat till Bob Sinclair's Rock This Party. Så David fick gå in och börja som de gjorde då. Men istället stannade de musiken och bestämde dej för att det kunde de inte göra igen, så de "improviserade" istället.
  Lukas fick sätta sig på en stol framför publiken. Sen gav Teo och Ludde honom en lapdance till It's Raining Men. De gick så långt som till kalsongerna innan vi bröt. Big Success! 
  Efter lapdancen satte sig alla på rad och drog varsitt torrt skämt i stil med:
  "Två verktyg kollade på TV, en såg." 
  De som sa skämten skrattade också överdrivet mycket, det var typ det som fick folk att skratta egentligen, för skämten i sig var som sagt ganska torra.
  De avslutade med att sjunga och dansa till en tysk afterski-låt. Cowboys und Indianer hette den. Den gick verkligen hem. 

  Lördag 
  Hemresedag. Upp tidigt för att städda och packa. 
  Bussresan hem såg ungefär ut som ditresan. Dock lite roligare, med mer tysk allsång.
  Alla åt på Restaurang Gyldene Måsen i Sundsvall. När vi skulle gå ut drog ledarkillarna igång Cowboy und Indianer. Vilket de flesta tyckte var kul, förutom en tråkig snubbe som sa åt oss att hålla käften.
  Vi kom hem till Gustavsberg ungefär vid åtta.

  Det finns massor med roliga minnen och händelser från det här lägret som inte kom med. Man måste väl helt enkelt ha vart med egentligen.


  De här lägret kommer jag seeent glömma :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

ska du på Tokio Hotel konserten på Hovet den 3/4 2008??
 Ja!! ofc!
 hann inte skaffa biljetter :/
 vet inte ens vilka de är..
 skulle vilja men får inte..
 näääjj!!! de suuuuugeer!!!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards